showimage

 

66% van de kleuters zullen later een beroep uitoefenen dat nu nog niet bestaat, bijna de helft van TSO en BSO-leerlingen studeren beroep dat mogelijk verdwijnt

 

 

 

 

66% van de kleuters zullen later een beroep uitoefenen dat nu nog niet bestaat. Misschien worden ze wel drone piloot, 3D-print klusjesman, microbiologische stabilisator of persoonlijke digitale beheerder ?

Om onze huidige leerlingen klaar te stomen voor de toekomst én de toekomstige arbeidsmarkt, willen we in ons onderwijs ook focussen op leerinhouden en -vaardigheden die kinderen later nodig gaan hebben. Een goede wetenschappelijke, technische en wiskundige voorbereiding, gekoppeld aan creativiteit en digitaal ondersteund zal kinderen hier in helpen. We geven hen een kijk op de wereld van morgen en gaan op zoek naar de aanwezige talenten. Zo proberen we de  “Hawkinsen en Jobsen” van de toekomst te ontdekken.

Enkele voorbeelden?

  • programmeren met Blue-bot, Osmo, Dash en Dot en Lego mindstorms (van kleuters tot 6de leerjaar)
  • deelname aan de Lego kicks-and-bricks wedstrijd met 5 en 6
  • opzetten van experimenten en aanleren van “wetenschappelijk denken”
  • bedrijfsbezoeken